Buluh Lemang With LOVE

The ROAD of HAPPINESS

Unit Perisikan 007

Untuk kita renungkan...



Ini ada gambar yang di ambil pada 120409 lokasi KINTA CITY, IPOH.
Ape bebudak tiga orang ni buat atas bumbung jam 1500. Aii hari tu panas gak le cuaca nyer. Entahlah...

Ini pulak gambar yang sempat dirakamkan dalam KINTA CITY, IPOH. Dikesempatan itu, sempat jgak gi masuk kedai buku. Tak beli buku pun... he..he.. tak de buku yang berkenan. Kat sana ramai jugak org. 95% Cha ya nun alif, dan selebihnya org kite dan lain-lain. Tak ramai org kite yang suka membaca. Sesape yang suka membaca memang respectlah. Banyak ilmu, banyak informasi, minda berkembang (bahan bacaan bermanfaat).

Yang sedihnya bila lalu je kat pusat hiburan keluarga, majoritinye org kite. Aduiii... napela jadik gitu. Bukan tak boleh, tapi kalu tengak rupanyer sedih ngat tak kena cara nak cari hiburan. Laki pompuan campur ntah buat apa tah. Tak tau malu langsung. MasyaAllah. Terutama dalam kotak karaoke. Bila la mereka ni nak sedar. Kesian...

Ku berdoa semoga Allah memberi petunjuk kepada kita semua supaya sedar dan balik kejalan yang diredhoiNya.

Wassalam...

2 comments:

Tirana April 15, 2009 at 2:44 PM  

Dr Araz...

Sejak bila pulak jadi James Bond ni..hehehe...

Memang sedih kan tengok orang kita..malas membaca.. Kak tirana selalu pergi kedai buku...asyik jumpa muka bangsa asing aje..Muka melayu boleh dikira dengan jari...Semai2kan lah minat membaca dalam diri sendiri dan dalam diri anak-anak kita.

Dr.Araz April 15, 2009 at 3:40 PM  

He..he.. baru je pas tak tau nak buat apa. He..he.. Itulah nak kena pupuk minat membaca ni. InsyaAllah mudah2an. Ameen

Rasulullah saw. biasa berdoa: Ya Allah! Aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, menyia-nyiakan usia dan dari sifat kikir. Aku juga berlindung kepada-Mu dari siksa kubur dan dari fitnah kehidupan serta kematian

My Blog List

Related Posts with Thumbnails