Buluh Lemang With LOVE

The ROAD of HAPPINESS

Moh memasak...


Alhamdulillah... Selesai je berbuka dan solat maghrib ni sambil2 menunggu isyak ambil kesempatan ni untuk update buluh lemang... he..he..

Semalam... Isteri tak berapa sihat, tak larat nak memasak. Ape lagi, teman le yang kena masak... He..he.. masak bubur nasi special nyer kasi isteri tercinta.
Hari ni ingat dah sihat le... sekali dia sambung demam la... Kena la amik cuti rehat ngantor die ke Hospital.
Ini bermakna ari ni pun teman masak lagi.... he..he.. tapi tak sempat nak ambik gambar dah lenyap masuk perut. Muhuhahahaha... hari ini teman masak sambal tumis udang + sup sayur + ayam goreng. He..he.. Buka puasa tadi sebelum melenyapkan resepi hari ini, kami mulakan dengan kurma Safia Yusof Taiyooooooob... Tapi malangnyer 70% juadah ari ni, teman yang belasah... orang umah tak lalu nak makan. Makn sikit je... He..he.. harap2 esok sihat le dia... Banyak benda nak kena setel kat tempat keje. He..he.. sesekali memasak untuk isteri best gak ek... dapat makan resepi sendiri. Muhuhahahaa.... tolong menolong....

Rasulullah bersabda, maksudnya: “Sebaik-baik kamu ialah orang yang berbaik kepada isterinya, aku adalah orang yang paling baik antara kamu terhadap isteri. Tidaklah menghormati akan perempuan kecuali lelaki yang mulia dan tidak pula menghinakannya kecuali lelaki yang hina.” (Hadis riwayat Ibnu Asakir).

3 comments:

AiE bAhRi September 9, 2009 at 12:08 AM  

Baus Dr. Araz.Saya tgk pon berselera.Semoga isteri Dr. beransur sihat...Amin

Batara Guru September 9, 2009 at 8:04 AM  

huh....ada lagi.
apsal tak ajax aku makan sekali dar....

sonata anak kancil September 12, 2009 at 2:55 PM  

Sedap lauk itu....masak2 la selalu untuk isteri...

Rasulullah saw. biasa berdoa: Ya Allah! Aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, menyia-nyiakan usia dan dari sifat kikir. Aku juga berlindung kepada-Mu dari siksa kubur dan dari fitnah kehidupan serta kematian

My Blog List

Related Posts with Thumbnails