Buluh Lemang With LOVE

The ROAD of HAPPINESS

Remaja


Salam...
Apakah yang anda fikirkan apabila perkataan ini di sebut..."REMAJA"?
Adakah perkara yang positif atau negatif yang bermain difikiran anda?

Sudilah kita berkongsi pendapat dalam usaha membantu diri kita, anak kita, saudara kita,jiran kita dan sesiapa saja yang bergelar muslim atau muslimat...

Perkara yang ditakuti kini kian terserlah. Banyak perkara negatif berbanding positif kita dapat lihat dikalangan remaja kita sekarang baik dari segi pakaian, tingkahlaku, adab dan serba serbi mengundang seribu satu persoalan. Mengapa remaja sekarang terlalu jauh ketinggalan... Apakah puncanya... Mengapakah ini terjadi kepada kita (masyarakat Islam). Di mana silapnya...

7 comments:

hanis December 31, 2008 at 12:23 PM  

remaja...
huh~ macam2 gaya dah sekarang ni
sy pun remaja juga
remaja tua
ngahahha

AiE bAhRi December 31, 2008 at 2:40 PM  

Sebenarnya pokok pangkalnye adalah diri remaja itu sendiri..

Kreuger @ Mr. Azman December 31, 2008 at 9:27 PM  

erm.. betoi laa tuh bro.
semakin aku nak kawin... makin
kerap aku pikir masalah ni.

biase laa kan... itu yang berlaku
pada masa sekarang... dalam mase 20
tahun dari sekarang... macam mane
plak la agaknye... terutama org
yang baru macam aku ni.

Kreuger®

Dr.Araz January 1, 2009 at 5:07 PM  

Terlalu sedih untuk dikatakan bahawasanya remaja kita sekarang jauh terlalu jahil. Bukan dari segi ilmu dunia,pembangunan dan pemodenan tetapi dari segi akhlak, rohani yakni pengisian dalaman.Bukan semua tetapi hampir 4/5 daripada remaja sedang kemaraukan santapan rohani. SubhanAllah...
Kenapa kita tak berusaha untuk mengatasinya? Siapakah harus di persalahkan...
Sedarkah kita tentang serangan kafir laknatullah yang sedang menyerap kedalam jiwa kita yang lalai secara terang2 dan senyap2.Bangunlah umat Islam, marilah sama2 kita bangun kembali kepda jalan yg lurus yg diredhoi Allah.

FarHa January 5, 2009 at 9:10 AM  

remaja..hermm sy tergolong di kalangan akhir remaja..sy dah lalui kehidupan remaja..dan sekrg pon ngah rasainyer...memang kalo kita tgk remaja sekrg dr segi pakaian je masya-allah...berebut2 nak jadi penyanyi...tu yg sy nampak lahh..tak leh nak kata di bandar2 besar hjer..di kg2 pon dah dah berubah...tu lah remaja..kerana terlalu mengikut kehendak nafsu seorg remaja yg terlalu tinggi keinginan...byk phk yg perlu memandag hal nih..terutama keluarga..sebb semua kehidupan anak2 remaja bermula dr dlm rumah..

so think about it

Geek @ Kedai.TV January 5, 2009 at 10:10 AM  

happy new year..

azrin @ www.azrin.net

lin May 12, 2010 at 5:25 PM  

性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,ut聊天室

Rasulullah saw. biasa berdoa: Ya Allah! Aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, menyia-nyiakan usia dan dari sifat kikir. Aku juga berlindung kepada-Mu dari siksa kubur dan dari fitnah kehidupan serta kematian

My Blog List

Related Posts with Thumbnails