Buluh Lemang With LOVE

The ROAD of HAPPINESS

SALAM MAAL HIJRAH 1431H

Tidak lama lagi kita akan menyambut Awal Muharam. Selamat menyambut Awal Muharram 1431 Hijrah kepada semua muslimin dan muslimat. Mari kita perbanyakkan amalan sunnat di bulan Muharam...InsyaAllah. Sebagai umat Islam setiap hari kita dianjurkan memperbanyakkan melakukan amalan sunat bukan pada satu-satu bulan sahaja. :)

INFO:
Awal Muharram atau Hari Maal Hijrah merupakan suatu hari yang penting bagi umat Islam kerana ia menandakan peristiwa penting yang berlaku dalam sejarah Islam. Ia memperingati penghijrahan Nabi Muhammad dari Kota Makkah ke Madinah pada tahun 622 Masihi. Berlaku pada 1 Muharam, ia merupakan hari pertama Takwim Hijrah. Banyak amalan2 yang disunatkan kepada kita untuk diperbanyakkan dibulan Muharram. Klik (http://www.ashtech.com.my/bulanislam/Muharam.html)

Salam Maal Hijrah 1431...
Alhamdulillah...

p/s: Ucapan ini ditujukan kepada semua pengunjung buluhlemang.blogspot.com yang beragama Islam. Kalau sudi ambil la "simple card" ni... buat kenangan. TQ

3 comments:

ustaz eds December 15, 2009 at 9:20 AM  

Salam..Amboi2 (ikut style azwan Ali)..Semangat beno Dr nak menyambut tahun baru hijrah ye...baguih. jng lupa tau,,azam tahun depan, nak baiki rangking (pinpong) yang dah jatuh merudum lani..

Batara Guru December 16, 2009 at 9:15 PM  

selamat tahun baru bro!!

izakhairi December 18, 2009 at 9:48 AM  

salam maal hijrah dari sis,

Rasulullah saw. biasa berdoa: Ya Allah! Aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, menyia-nyiakan usia dan dari sifat kikir. Aku juga berlindung kepada-Mu dari siksa kubur dan dari fitnah kehidupan serta kematian

My Blog List

Related Posts with Thumbnails