Buluh Lemang With LOVE

The ROAD of HAPPINESS

JIWA bukan nama orang je...

***Gambar ini sekadar hiasan tiada kaitan samada yang hidup atau yang mati.

Kehidupan di dunia ini sentiasa berubah-ubah. Ada kalanya menggembirakan, ada kala mendukacitakan . Ada pasang surutnya.
Begitu juga dengan jiwa kita, akan mengalami perubahan samada sedar mahupun tidak sedar. Damai... Gembira... Tenang... Bahagia... Resah... Gelisah... gundah gulana... Kaya mahupun miskin harta bukan penentu segalanya.
Jiwa merupakan satu perkara yng aling mustahak yang dapat menentukan perjalanan hidup kita samada suka atau duka.
Jiwa yang mantap dibimbing seiring dengan ilmu agama akan mendorong individu menemui jalan kegemilangan/kebahagiaan di dunia dan juga akhirat kelak.
Jiwa yang kosong berpandukan hawa nafsu akan menemui jalan buntu dan menerima impak yang amat dasyat.
Kenapa? Tak percaya?
Itulah realitinya...

3 comments:

Tirana February 19, 2009 at 12:59 PM  

Dr Araz..

Kak tirana kalau jumpa orang macam ni malam-malam..memang sah buka langkah seribu..hehehe..

SiS-lin February 19, 2009 at 5:40 PM  

erkkk sape tu dr.araz?pejuang atau penyelamat palestin tu?adehh mari kita larikk tirana.....

Dr.Araz February 20, 2009 at 1:59 AM  

He..he.. gambar tu sebenarnya tadi pagi bantu kawan tunjuk cara nak upload gambar dalam en3. Sekali lepas upload internet problem. aduh.....

sekarang saya dah publish bersama ngan gambar tadi sedikit pandangan. He..he.. berkaitan ngan JIWA.
He..he..

Rasulullah saw. biasa berdoa: Ya Allah! Aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, menyia-nyiakan usia dan dari sifat kikir. Aku juga berlindung kepada-Mu dari siksa kubur dan dari fitnah kehidupan serta kematian

My Blog List

Related Posts with Thumbnails