Buluh Lemang With LOVE

The ROAD of HAPPINESS

Senang tapi susah nak buat, Susah tapi suka buat


Salam...
E3 ini ingin dikongsi bersma rerakan blogger.
Apa yang senang tapi susah nak buat?
Nak buat baik... senang je, contoh; kutip secebis sampah yg kita nampak dan tolong buangkan dalam tong sampah. pahala besar tu. Tapi jarang kita buat. Tengok je... tindakan...?

Yang susah tapi suka kita buat?
Contohnya; mengumpat. Ha...sape yg suka ngumpat jgn terasa lak ek. Kalu nak ngumpat nak kena ada maklumat, nak kena reka maklumat, nak kena cari org yang nak share ngumpat, nak kena pikir apa yang nak diumpat, byk keja tu... dosa pun memang besar... tapi suka ngat dibuat.

Ini contoh je. Sebagai peringatan buat kita bersama IsyaAllah...
"Carilah yang disana kita kan perolehi yang disini dan disana, kalu kita cari yang disini kita hanya perolehi yang disini sahaja"
Wasalam....

4 comments:

Tirana February 27, 2009 at 9:28 PM  

Betul la Dr Araz...yang senang kita tak nak buat..yang susah tu berusaha pulak nak buat..kalau baik tak pe jugak. Ini perkara yang mendatangkan dosa.

Dr.Araz February 27, 2009 at 10:57 PM  

Yupp... itulah manusia sekarang...

»Tä§häbellä« February 28, 2009 at 9:53 AM  

Biasalah tu bro..yang senang n dapat manafaat x nak buat tp yang x disuruh n dilarang tulah yg diowang suka buat..suka ngumpat kerja kureng...cakap lebih habuk pun x de hihihi...dari ngumpat baik wat keje ada gak faedahnya..nasib baik dapat naik pangkat..:)

AiE bAhRi February 28, 2009 at 1:22 PM  

betul tu dr araz..
mmg byk perkara yang susah tapi kita suka buat dan yang senang tak nak pulak buat!

Rasulullah saw. biasa berdoa: Ya Allah! Aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, menyia-nyiakan usia dan dari sifat kikir. Aku juga berlindung kepada-Mu dari siksa kubur dan dari fitnah kehidupan serta kematian

My Blog List

Related Posts with Thumbnails