Buluh Lemang With LOVE

The ROAD of HAPPINESS

Bukan senang jadi CIKGU...

"Bila bergelar CIKGU..."

12 comments:

ahmad humairi February 20, 2010 at 10:59 AM  

salam,

guru adalah segalanya..

Dr.Araz February 20, 2010 at 11:01 AM  

yuppp...

cikgu isza February 20, 2010 at 11:52 AM  

salam,
tapi masih ramai yang tak memahami..
dunia berkata kita berkira..
emmm

ustaz eds February 20, 2010 at 12:29 PM  

seberat tugas guru, ingatlah bartali arus tidak putus-putus ganjaran yang Allah kurniakan walaupun sudah tiada di dunia fana ini...ikhlaskan diri kita..

P/S; jadi zaki pun berat juga...

Dr.Araz February 20, 2010 at 1:08 PM  

Cikgu Isza: Betul tu... sabar jelah..
Ustaz Eds: Zaki ringan ja... tapi perangai di berat terlajak...

Afida Anuar February 20, 2010 at 8:05 PM  

Salam dr araz..

mak sy br je pencen dr jadi cikgu... pencel awal sbb masalah kesihatan...bila dah pencen ni, dia kata baru ringan kepala sket..klu tak seblum ni, mmg berat!

Sapa kata keje cikgu mudah? tp banyak2 keje..keje cikgu la paling mulia:D

Dr.Araz February 20, 2010 at 8:12 PM  

Afida Anuar: Terima kasih. Seronok jadi cikgu ni... walaupun keja banyak... pahala pun banyak kalau kena gayanya.

911 February 20, 2010 at 9:40 PM  

Dunia CIKGU ni macam-macam ada. Seronok + stress bercampur baur.

Hari ini seorang cikgu melapangkan 'hidup' orang. Esok2 Tuhan pula akan melapangkan hidup cikgu, mudah2an.

Selamat jadi CIKGU.

sonata anak kancil February 20, 2010 at 10:32 PM  

Hanya cikgu yang tahu urusan cikgu...

Hayati lah lirik lagu berikut:


Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita

Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

sekian ,terima kasih

Dr.Araz February 20, 2010 at 11:24 PM  

911: time kasih...
Hajah Sonata: Tiap2 tahun nyanyi lagu ni dah hafal dah...hehehehe

Tirana February 21, 2010 at 6:55 AM  

hehehe..kak tirana nak tumpang gelak tengok picture kat atas tu..sian anak-anak..bawak beg berat macam ada ketul batu kat dalam tapi kesian lagi kat cikgu kerana berat memikul macam2 tanggungjawab di sekolah.

Dr.Araz February 21, 2010 at 7:38 AM  

Kak Tirana: Saya pun sama kesian tengok anak2 kecil skrg pegi sekolah... mak ai... beg besau pada tuan. Hahahaha... banyak benda sekarang tak sama mcm dulu.

Rasulullah saw. biasa berdoa: Ya Allah! Aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, menyia-nyiakan usia dan dari sifat kikir. Aku juga berlindung kepada-Mu dari siksa kubur dan dari fitnah kehidupan serta kematian

My Blog List

Related Posts with Thumbnails