Buluh Lemang With LOVE

The ROAD of HAPPINESS

eSok KeRja....

Esok kerja... jadi nak kongsi satu set pelan petua seronok bekerja ngan semua. hehehehe.....

Petua Seronok BEKERJA:
Petua 1: Ketawa bila perlu ketawa
Petua 2: Jangan lupa senyum bila perlu senyum
Petua 3: Buat diri supaya seronak dan cuba seronokkan Orang Lain
Petua 4: Relaks.. Jangan terlalu Serius!
Petua 5: Ringan tulang, bantu sesama rakan jangan tikam/aniaya rakan
Petua 6: Sentiasa berdoa agar dapat bekerja dengan semua org dan seronok bekerja.
Petua 7: Kita perlu ikhlas semasa bekerja kerana Allah s.w.t. InsyaAllah...

Teringat lagu ni.... nyanyi sekali... hehehehe

Lirik Lagu ” Kolar Biru “
Artis ” M Nasir “
Ada Orang Senang Kerja Di Pejabat
Pergi Pagi Pulang Jam Lima Tepat
Ada Yang Kerja Makan Gaji
Dia Tak Suka
Dia Lebih Senang Berniaga
Niaga Niaga Niaga
Kerja Kerja Kerja

7 comments:

Pn Kartini February 21, 2010 at 9:47 PM  

Salam Dr:)
Tksh utk Tips!!

Semmgnya keseronokan & smgt bekerja ada pasang surutnya..Namun..ats dasar tanggungjawab..InsyaAllah..semangat sentiasa dipujuk dan dipupuk..:):)

sonata anak kancil February 21, 2010 at 9:48 PM  

patut la saya rasa seronok aje bekerja....semua petua tu sentiasa diamalkan!!!

hu3x tak sabo2 nak sekolah esok!
( macam2 dah nak kena buat...apa gamaknya arahan pertama bos esok...)

ONE ZABA February 21, 2010 at 10:13 PM  

esok kuantan..meting

Afida Anuar February 21, 2010 at 10:30 PM  

Besok dah senin:(.

Tq for sharing;)

baru ni saya ada buat silap..entah mcm mana...bos panggil. Nasib baik bos baik. Bila saya melangkah menuju ke tempat bos, saya boleh tersenyum, ye la konon nak mententeramkan diri sendri... bila bos tengok saya, bos sengih...huh! mmg relief!! tadi terketar2 sbb buat silap.. sib baik bos pn ok. Dia tunjukkan mana silap dan apa saya perlu buat... lepas ni kalau buat salah, nak senyum lagi la..hehehe

cikgu isza February 21, 2010 at 11:40 PM  

keseronakan kerja tu memang penting.. tapi persekitara juga main peranan kan.. hilang mood kerja kalo pepagi dah dirosakkan..

maiyah February 22, 2010 at 1:23 AM  

mmg keje nak sronok baru puas hati

ahmad humairi February 22, 2010 at 9:55 AM  

esok masih ada..

Rasulullah saw. biasa berdoa: Ya Allah! Aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, menyia-nyiakan usia dan dari sifat kikir. Aku juga berlindung kepada-Mu dari siksa kubur dan dari fitnah kehidupan serta kematian

My Blog List

Related Posts with Thumbnails